Doe de check-campagne

Pssst.. voor je het in je mandje legt, doe toch maar eerst de check

Nieuws

|

15 April 2025

VLAM start op 5 mei voor het derde jaar op rij de 'Is-Het-Van-Bij-Ons-Check!’ campagne: een ludieke en vooral smakelijke campagne die oproept om een bewust checkmoment in te lassen bij de aankoop van groenten en fruit. ‘Pssst..; voor je het in je mandje legt, doe toch maar eerst de check’.

Deze campagne moet in eerste plaats het bewustzijn en de kennis rond de herkomst van groenten en fruit vergroten, en tegelijk Vlamingen stimuleren ook groenten te eten buiten de hoofdmaaltijd.

Genieten van groenten en fruit van bij ons? Doe de check!

We vertrekken met deze 360°-campagne vanuit een positieve vaststelling: een overtuigende meerderheid van de Belgen ziet onze verse groenten en vers fruit als een cruciaal onderdeel van onze dagelijkse kost. Waar loopt de aankoop dan mis? Veelal in de versrayon zelf, zo blijkt. Het is in de winkel vaak lastig om de afkomst van je gekozen groenten en fruit te detecteren. Als drukke gewoontedieren nemen we niet de tijd om op speurtocht te gaan op verpakkingen. Reden te meer voor VLAM om met deze campagne zelf mee de versrayon binnen te gaan. De bedoeling is om tijdens je rushbezoek aan de winkel heel even de pauzeknop in te drukken en bewust voor vers van bij ons te kiezen. Onze boodschap: heb je fruit of groenten vast, kijk dan toch even op de verpakking naar de oorsprong van je product. Dit doen we niet met een betuttelende campagne maar met een ludieke oorwurm, die zich meteen in je brein nestelt. En zo zijn onze eigen groenten en fruit direct top of mind.

360°-campagne die blijft hangen tot in de winkel

De ondertussen gekende tv-spot zal opnieuw gedurende 2 waves vertoond worden op de publieke en commerciële zenders.  In de hoofdrol: lekkere, verse en kwalitatieve groenten en fruit van bij ons. Door het gebruik van humor blijft de boodschap tot lang na de spot hangen en worden de producten extra aantrekkelijk voor de kijker. Ook via sociale media zal VLAM consumenten aansporen om de 'Is-Het-Van-Bij-Ons-Check!’ te doen. De campagne zal nog extra versterkt worden door het inzetten van verschillende influencers op Instagram en Tiktok.

Kookinspiratie kunnen consumenten vinden op het kookplatform lekkervanbijons.be.

  • De eerste golf start op 5 mei 2025 t.e.m. 30 mei 2025
  • De tweede golf start op 5 september t.e.m. 26 september.
Doe de check-campagne